Härlig påskafton

Ja dagen började som sagt dåligt men som SMS:ade Johanna att hon kunde hämta mig då hon skulle & handla (hon bor på gården där Honey står)! Hade just vart och småhandlat lite eftersom bussen gick tillbaka halv sex och klockan var tolv nu, trodde jag skulle vara fast i stallet ett tag. Slöfixade allt och sen promenerade jag & Honey till Göranstorp.
 
Gick rätt bra idag, det går lättare där tycker jag. Det är väl för att vi rider där normalt. När vi kom till Göranstorp släppte jag henne i hagen där medans jag gick in & fikade. Tänkte att hon mest skulle äta allt det goda gräset i hagen. Och det gjorde hon, tills en stor palomino red förbi och hon sprang fram & tillbaka i hagen som är längs med vägen. Brunststo..
 
Sen lugnade hon ner sig men bara ett tag för då var det som att hon kom på att hon kunde springa så rallykalle satte av i 180 upp och ner i hagen. Stööön! När jag insåg att hon inte skulle sluta gick jag ut och whoa-ade åt henne och som tur var lyssnade hon och travade fram till mig med näsborrarna uppblåsta som ett arabiskt fullblod. Som tur var sprang hon inte iväg när jag gick in utan kom fram och stoppade huvudet i repgrimman. Sen gick vi hem direkt, palominon kom tillbaka och hon var helt till sig i trasorna men allt gick bra och hon lyssnade på mig. Hon var helt svettig av springandet, tokfia. Som tur var markerade hon inget och var bara marginellt varmare i benet (kände ingen skillnad mellan benen när vi gick). 
 
Sen hämtade Anders hästsläpet för att byta till sommardäck på det och då åkte jag med till torpet där vi bar ut deras sommarmöbler och lekte med Pip-Lisa. Sen kom även Yanniqe & Andres och efter ett tag ute så åkte Helena, Yanniqe & jag och släppte in (fast det blev bara Ingra, Walentino & Honey, resten skulle Maria & Gregor ta in som skulle ut och rida då). Då var Honey svalare i högerbenet så lyckligtvis verkade hennes lilla lyckorace inte gjort något. Vad skönt, nu känns det verkligen som att det går åt rätt håll! I veckan hade Johanna ridit lite, för att sen leda tillbaka. 
 
Span efter andra hästar på torsdagens promenad.
 
 
Igår var det varmt, Sudden var sååå trött.. :D
Efter kvälls till hästar blev det middag på torpet. Det var jättetrevligt. Jag åker ju sällan hem på andra familjehögtider än jul. Även om det är självmant kan det kännas lite ensamt så den väldigt oplanerade kvällen var jättetrevlig och mysig. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0