Härlig lördagsmorgon

Vaknade igår av att Helena SMS:ade och frågade om jag skulle med ut och ge morgon. Ja svarade jag och flög upp och fixade i orndning mig. Men ingen Helena hörde av sig sen. Till slut antog jag att hon glömt mig i morgontrötthet och tog bussen ut istället. Det visade sig sen dock att mitt ja-sms inte kommit fram. Sånt som händer. :)
 
Började med frukost i stallet (eftersom jag inte åt nån hemma) och sen fix. Jättevarmt och skönt idag. När jag skulle ta in henne gick jag in i hagen och jag gick och såg ner i marken, när jag såg upp hon gåendes med spetsade öron. Jag vet inte om hon kanske skulle till vattnet eller om hon kom till mig men när jag såg upp stannade hon. Jag stannade också och ropade på henne och lockade. Efter en kort stund lämnade hon dom andra och kom fram till mig. Fina pluttan! <3 Sen var hon dock inte så pigg på att gå nånstans, varje gång jag tycke vi skulle gå stod hon bara still med spetsade öron och bara "mysa mera?" :) Fick med mig henne ner runt huset istället, där stannade hon också så vi gick ner lite till och sen upp till grinden.
 
I stallet kliade det på ryggen, HELA ryggen, på ryggraden och längs med. Benen var fina (tror fredagens spring var mest nyhetens behag, förhoppningsvis håller hon sig lugn nu) så jag tänkte testa rida igen. När jag stod på stocken och lade handen på manken var hon lite sur, jag kände och klämde men hon var inte öm så jag hoppade upp ändå. När hon är normalt frisk kan hon också sura när man ska hoppa upp barbacka eftersom det inte är hennes favvogrej. Då som nu så glömde hon allt så fort jag var på ryggen, och så knatade vi på. Vi red mot Vändplan idag, jag red till galoppbacken och hoppade av där och så gick jag sen till Vändplan och hem. Härlig dag härlig häst. Hon känns verkligen frisk nu, hon känns som vanligt!
 
 
Rida två dar i rad, när gjorde jag det sist.
(Även om det bara är lite men det är allt som behövs <3)
 
Känns helt overkligt att hon skulle vara frisk nu, peppar peppar att hon håller. När vi var nästan hemma idag blev hon plötsligt rädd för nåt och hoppade till och sen var hon typ blockhalt på höger bak! Hon stödde sig bara på hovspetsen när hon gick. Fick nästan hjärtattack och gick runt henne för att kolla benet men såg inget. Bad henne ta ett par steg till och då var hon plötsligt OK igen. Och inget mer sen, så förmodligen gick hon väl bara på nån vass sten eller nåt. Knashäst, höll på dö..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0