Första varggropen på väldigt länge!

Igår när jag kom till stallet stod det på tavlan att om jag ville ha sällis så stod Helena & Sudden vid vattnet. Bytte om och tog henne direkt, sen gick vi ut genom den nedre grinden, över en stupränna ("Jaha Jaja OK då" sa hon bara) och sen till dom och även Åsa & Ingra. Frida hade medryttarspekulant på besök och lånade Ingra för skrittur, Helena & jag gick sen halva varggropen med Sudden & Honey. Vet inte om Johanna gjort det, men jag har inte gått med henne på ojämn mark innan utan bara rak väg. Hon har gått en annan stig, men den är mer platt. Men nu börjar det ju gå åt rätt håll så vi gick, och det gick jättebra.

På ett par tre ställen är det väldigt ojämnt men hon kan vägen och jag sa nog både med kroppsspråk och röst att hon skulle ta det försiktigt och det gjorde hon! Den stigen har en kort bredare, plattare sträcka vid Mälaren och där travade/sprang vi lite. Hon lyssnade jättebra på mig, jag sa vara lågt "whoa-whoa" och då saktade hon av lite för att vara mer jämn med söliga människan.


Dessutom märktes det hur kul hon tyckte det var! Öronen framåt och tittade runt sig, inte så att hon var tittig men uppmärksam och nyfiken. Jättekul, måste vara skönt för henne med andra vägar med.

Oförändrat läge i benen - man känner ingen skillnad i hov eller senor. Det enda som är varmt är småsåren och det är ju fullt normalt. Pigg och glad tjej. Hon hade kunnat springa mer idag. Lovande efter dryga tre dar i stora hagen! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0