Fin morgon

Det slog mig häromdagen att jag känner personer som inte har något intresse. Blev helt ställd av detta och min första tanke var "men vad gör dom hela dagarna?" När jag går igenom mina Facebookvänner är en överhängande majoritet av mina vänner där antingen hästfolk, eller folk som brinner för populärkultur. Den senare sorten spänner världen över. Min kompis Euge bor i Buenos Aires, Aaron bor i Portland och Susie i London. 
 
Försöker tänka vad jag skulle göra med mitt liv om jag inte hade hästarna, om jag inte åkte på nördkonvent eller Kentspelningar. Fast då kanske jag skulle bli bättre på att odla mina andra hobbys som hamnar i skymundan; resandet, fotograferingen, matlagningen/bakningen, heminredningen? Fast ärligt, jag har svårt att se det ändå. Hästarna var mitt första och har alltid vart mitt största intresse. Jag var besatt av Rainbow Bright som liten och samlade på My Little Pony-hästar. Vad är egentligen skillnaden mot att vara besatt av Game of Thrones & samla på actionfigurer? Jag blev nog född nörd. Tur då att jag älskar mitt liv. :)
 
 
Vet inte varför jag fått för mig att jag hade så mkt tid idag men helt plötsligt var klockan 9 efter utsläpp och min buss hem gick 10.30 (gemigenbil.nu).. Jag stressfixade allt och sen gick vi ut på Powerwalk, till Rosendalsbommen och tillbaka. Hon frustade lite, vet inte om det var så hysteriskt jobbigt för henne egentligen men kändes som att hon fick röra sig lite mer än när vi bara promenerar. Fin morgon!
 
När vi gick ut körde Anders fram släpet eftersom han & Helena & Sudden skulle på utflykt i helgen. Honey hade full fokus på det, på ett positivt sätt. Verkade taggad. Hon kanske ville ut & åka? :) Men det får vänta.. Idag var hon inte lika varm i benet, men lite varmare än i andra ändå.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0