Spanska ridskolan & stress

Åh vad roligt det var igår! Jag, A, H, Å & L (och lilla L, 2 månader gammal) var och såg Spanska Ridskolan i Globen och det var ren & skär magi. Hingstarna är så magiskt vackra, vi satt bara och gapade och stönade och jag nästan grät i kadriljen. Santlöst. Ren magi. MÅSTE till Wien.
 
Capriole & Levad
 
Tyvärr har allt det roliga släppt nu och jag är skitstressad igen :( Hade hoppats hinna med att hälsa på Honey idag, hon kom hem igår kväll <3 men det går nog inte. Missade första stallbussen pga försov mig, behövde säkert det men nu är jag ännu mer stressad. Ska sen till gamla hemmet & fixa eftersom jag måste lämna nycklarna nästa vecka; spruta våtrumssilikon i borrhål, diska ungsplåtarna (de är i princip rena men inte priockfria), ev fixa på balkongen + slänga en liten byrå som är i källarförrådet (den är i trä/plast så det är enkelt). Sen hem & tvätta. Blir dock ingen silagehämtning idag fick jag nyss veta så nu känns det lite mindre stressigt.
 
Igår kom vi oss dock äntligen ut efter 2 dagars vila och vi travade en hel del, till och med en liten galopp. Han verkade totalt obrydd i detta så jag tror gott vi kan börja köra igång nu men kanske inte värsta maratongalopperna. Kul det. Känner att jag är jätteneggig nu men jag kan inte hjälpa det, är skitstressad. Hjälper heller inte att jag måste offra nästa helg och rida på kvällen då det är mörkt, eftersom det är vår helg i stallet. Som tur är får vi hjälp med utsläppen så jag slipper bussa ut både morgon & kväll iallafall. Det är ju bra.
 
Ekebyrundan
 
Fina <3 Du är värd allt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0