Bra måndag!

Förutom en dipp efter lunch hade jag en riktigt bra måndag idag! Förra jobbveckan var seg som sirap så jag hoppas det blir mer såhär denna vecka. Tror jag äntligen börjat landa efter London sömnmässigt, och vaknar bra nu när jag har börjat använda ljuslampan. Jag vaknar nog nästan bättre på vintern än på sommaren lustigt nog. Däremot sover jag lite oroligt just nu tror jag. Jag minns nästan varje morgon att Joe har vart in och jamat. Då vet jag inte om det bara var för 5 minuter sen eller 2 timmar sen dock.
 
Flowet fortsatte i stallet, förra veckan kvällsade jag alla kvällar vilket gjorde mig precis lagom sen till bussen så jag fick vänta 50 min när allt var klart. Idag fixade jag i normaltempo, red 30 minuter på banan och hann gott och väl med åttabussen. Woo!
 
Red mycket mjukgörande & sidförande idag. Serpentiner med sidförande kurvor, skänkelvikningar & volter, lite öppnor. Gick väldigt bra för att vara sålänge sen vi gjorde det, lite trögare i vänster varv (hans svåra varv) men han kämpade och fuskade bara lite ;) Han behövde väl inte exakt jobba arslet av sig men jag ville mest stämma av honom, red barbacka så mitt stöd var kanske inte det bästa. Plus att han såg spöken runt hela ridbanan. Men jag är väldigt nöjd ändå! Imorgon är min enda "lediga dag", brottas med om jag ska gå till gymmet eller passa på att fixa saker hemma. Båda känns lika viktiga.
 
 
Rekord idag..
 
- Går lika bra att äta ur krubban utifrån boxen med!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0