Blev inte riktigt som jag tänkt mig..

Kom ut en halvtimma sent igår och behövde åka med åttabussen så jag hann bara med att ta en kvarts powerwalk med Honey bort till korsningen mot ladan & tillbaka. Han hade en martyrlik "måste du gå så fort"-min hela vägen och fick trava ifatt mig ibland, haha. På hemvägen sprang/travade vi lite men min kondis är död och då såg han nästan mallig ut och travade förbi mig. Haha. Jag vet att hästar inte kan tänka så men ibland undrar man ju.. ;)
 
Idag jobbade jag till 18 och var ute först efter sju så det var inte en suck att ens försöka hinna med något annat än mock/fix, fixade & mockade dessutom åt Mina idag då det kört ihop sig för hennes ägare. Och när jag kvällsat missade jag preciiiiis åttabussen.. typiskt. Hade väl kunnat pyssla lite med Honey men jag var trött & frusen och allmänt less så jag ides inte. Det ska bli SÅ skönt att få flytta hem till Runsa och kunna byta om i varm sadelkammare igen. Det är redan iskallt i stallet plus att lampan i sadelkammaren dessutom pajat nu. Yay.
 
Vet inte alls hur det blir i helgen pga att vi kanske ska hämta silage på söndag, kanske inte. Suck! Avskyr att vara så oviss och beroende av andra. Har sånt extremt kontrollbehov. Det här är varför jag ALDRIG skulle skaffa häst innan jag skaffat ny bil. Aldrig i livet! Imorgon ska jag iallafall sova tills jag vaknar och inte ställa nån klocka. På kvällen ska jag se Spanska Ridskolan med fint Runsafolk <3 och på söndag ska jag på nåt sätt hinna med att rida, silikona borrhål i mitt gamla badrum, ev hämta silage (?) OCH tvätta. Suck! Allt lika viktigt och nåt kommer säkert krocka. Så himla tråkigt när stallet blir nåt som orskar ångest & stress. Det är ju inte så det ska vara, men det enda som känns kul i stallet nu är Honey. 
 
Fina mysfarbror. <3
 
Borde köpa ut ett paket snabbcappuchino och/eller nudlar för dessa kvällar..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0