Varför tävla?

Känner att luften gick ur mig lite. Transportfrågan blev för stor och verkar inte lösas så det blir nog inget. Sista hoppet är om de där i Järfälla har, men.. Tiden är också av vikt för sista anmälningsdag är denna vecka. Orkar inte styra upp med att åka till Nacka & hyra, ta sig dit & hem.. Kände att det blev lite för mycket. Hade väl hoppats att det skulle gå lite smidigare och tog ut lite i förskott. Det vart ju lite sista minuten ändå så det kanske är lika bra, men det var ju typiskt när tävlingen var så pass nära. Prutt :(
 
Jag känner att jag måste förklara detta tävlingsintresse som för vissa kanske kan tyckas ha flugit på mig hux flux. Det har det inte, men jag har inte skrivit så mycket om det. I somras blev jag efter flera års prokrastinerade äntligen medlem i Ridtravarförbundet, och efter att Madde tävlade pojkHoney på förbundets riksmästerskap i somras blev jag skitsugen på att tävla på rikset jag med. Jag har ju aldrig fallit för en specifik gren eller ridprincip utan gillar ju som jag sagt flera gånger att plocka russinen ur alla kakor. Däremot så älskar jag travare som ridhästar (varför jag gör det är ett helt annat inlägg) och det lilla community som finns runt detta.
 
Och jag vill vara med mer där, jag vill vara en del av förbundet mer, och nu när det skulle vara en tävling lokalt så högg jag den direkt. Jag är med i Stockholmsdistriktet nu men de flesta verkar vara söder om stan och dessutom händer inget där tyvärr. :( Denna tävling är det Uppland/Västmanland som anordnar och jag kan ju faktiskt tillhöra det distriktet med! Sen är det inte bara tävlingar utan det anordnas även träningar & föreläsningar, ja det är lite upp till distrikten själva. Stockholm har historiskt bara haft hopp- & dressyrtävlingar medan andra distrikt har lite mer roliga saker som t ex Hubertusjakt eller Distansträning. Uppland/Västmanland är ett nytt distrikt och rätt hungrigt (som jag antar jag) så de har en del kul på G, bl a foderföreläsning och clinic i AR.
 
Jag tycker bara att det är så kul att vara med andra som verkligen brinner för travhästen som ridhäst, så om det är dressyr, hopp eller tömkörningskurs spelar inte så stor roll för mig. Så det är därför det blev lite hastigt och lustigt nu. Hade jag kommit iväg hade mitt mål med denna tävling bara vart att överleva den. Dvs vi hade kunnat komma sist och det skulle icke rört mig i ryggen för jag har inte tävlat sen 90-talet som sagt, så jag vill bara få träna på att tävla. Alltså, liksom, jag fick googla fram att man ska ha med sin egen nummerbricka. Kan ing-en-ting om tävling. Har icke Grönt Kort. Det där med resultat kan vi ta nån annan gång, vi är ju inte alls ihopridna än och vi är det nog inte helt om tre veckor heller. Dessutom har jag ingen aning om hur Honey skulle reagera på detta. Hon har tävlat i distans tidigare men det var länge sen. Så detta hade vart enbart nyttigt. Och väldigt väldigt läskigt. Men även tryggt att det är inom förbundet så man vet att man slipper ev ridtravarrasism som tyvärr är förekommande både hos andra deltagare & domare på "normala" tävlingar. Plus att det mest är vuxna människor tror jag, inga galna ponnymorsor. Jag skiter ju visserligen i sånt men tills vi kan lite mer känns det tryggare att tävla inom förbundet än att slänga sig ut på en pay and ride. 
 
Men men. Det går väl fler tåg.


Kommentarer
Linda

Näääj kom igen nu! Klart du ska ut och tävla.

Finns det ingen i stallet som har en transport? Eller i nått stall i närheten?

Svar: Jo en har släp men det är så stort så man måste ha BE-kort & det funkade inte med skjuts där. Finns ju alltid släp att hyra men då måste jag rodda bil OCKSÅ och har aldrig kört släp så det blir också för mycket meck, det var där jag ville ha en b-kortsbuss. :(
Borrowed Hearts

2013-10-29 @ 21:59:13
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0