Surstominen

I somras gav vi Honey Itch Free från Dodson & Horrell, tyckte att det var bra. Sen är det ju alltid lite svårt att avgöra exakt hur mycket det hjälpte pga olika mycket insekter olika år men det verkade som att Honey inte var överdrivet plågad och Malin har bra erfarenheter av D&H. Och så luktade det ljuuuvligt, innehåller nässla, kardborre, kamomill & vitlöksgranulat. (Ja jag vet att vitlök är giftigt för hästar, jag är dock inte helt insatt i hur mkt/lite det är som påverkar det. Honey har fått 2 dl/dag i sommar och mått prima.)
 
De har även en annan blandning som heter Stroppy Mare som skulle vara intressant att se om den gav nån effekt på tjejHoney (kanske inte med tanke på att hon är en WSB:are..? ;) ), den innehåller vallmokronblad, hallonblad, kamomill, järnört, johannesört & munkpeppar. Det jag tycker är skitkul är att de verkligen fått till en bra bild på "surstominen". Haha!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0