Skutt med farbror!

Vilken konstig & härlig dag det blev. Åkte till Runsa, pussade på Honey, kom hem, bakade & åt scones, sov middag i ett par timmar och ska nu åka iväg igen för att hinna rida i dagsljus ändå. Har tänkt rida Smedbyrundan, var så länge sen nu. Igår var jag så sur när jag kom (gick tidigare från jobbet för att hinna med tidiga bussen och så var pendeln sen så jag fick vänta på Centralen över 40 min + att en alkis började gorma om att jag höll på bli flintskallig på fullpackat tåg sen), så jag hade redan bestämt att jag inte skulle rida när jag kom. Och sen, utan att ens ha planerat det innan, drog jag fram fyra galoppbommar.
 
Värmde upp utan stigbyglar och att han skulle svänga enbart på kroppskommando, sen även serpentiner innan vi började trava på lång tygel. Lite igångrullande galopp också sen innan vi tog itu med uppgiften. Första två gångerna vi testade gick det sådär, hade satt tre meter mellan bommarna och fick korta det till 2½ meter för att det skulle funka. Det blev ju typ studs fast bara med bommar. Gick kanon sen, en gång snubblade han in bakbenen (nackdelen med dessa plaströrsbommar) och sparkade bakut även sen när vi kom ut från bommarna men han hade inga problem att testa igen. Ska nog dock ta de andra bommarna om jag testar igen. Han är väldigt positiv och fick en helt annan fart när vi började göra detta så han verkade tycka att det var jätteroligt :) Körde en 7-8 gånger totalt, han var lite flåsig just efter men inte svettig (bara lite under sadelgjorden). Vi ska köra lite långa trav/galoppintervaller idag som konditionsträning tror jag.
 
Drottningen på sin tron.
 
Fredagsmys..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0