( F ö sjuk igen)

Vilade hela dan igår, mest legat i sägen och vilat, läst & sett TV. Känner mig typ helt frisk men är orkelös, och blir matt & svettig när jag gör nåt. Kan nån berätta vad man är för typ av sjuk då? Knäppa kropp.. Vilodag igår m a o.. suck! Var ut på kvällen & fixade bara. Idag ska Madde (som red honom förr i tiden) rida honom, blir nog mest skritt men bra att han får komma ut iallafall nu när jag mår så konstigt. Jag har kvälls men vi får se om jag eller Madde tar den, beror på när hon åker ut. Bra iallafall att jag får två dagars "vila" så kanske jag pallar på onsdag. Blir nog lugn tur då med för säkerhets skull, jag kände mig ju frisk i lördags när vi red ut och så bara blam! Sjuk igen. 
 
Egentligen tror jag inte det var så konstigt att jag blev sjuk nu, för det var så mycket ett tag och sen oro med underlag & hö & div annat så i måndags förra veckan tror jag att jag släppte på spänningen och det var därför det kom. Ungefär som att man ofta kan bli sjuk när man går på semester. Och sen har det väl inte släppt, helt, och så bara tokchockade jag kroppen med trav/galoppass med bockande knashäst 70 min, när det nog inte var helt ur kroppen än.. Nä, kanske inte så konstigt att jag fick återfall ändå. Bara surt att det blir så hattigt med Honey, jobba, vila, jobba, vila.. Jaja. Inte så mycket att göra åt. Nu är det bara 2, som mest 2½ vecka kvar tills han åker.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0