Mys i mörker

Äääntligen rida igår! Så verkade Honey också tycka för han var pigg som en "normal" travare brukar vara, haha. ;) Dock är jag fortfarande inte 100% frisk + red barbacka så det blev skritt längs vägen till Högvreten, genom deras skog, närmsta vägen upp längs slingan, till Lövhagen och så hem. Han var lite mörkrädd & tittig och skuttade till ett par gånger men allt gick bra. En riktig sån njutningstur. Han ville springa också, om jag känner att jag orkar kanske vi kör lite lätt i helgen. Ikväll kommer Malin upp och hämtar allt som inte är helt nödvändigt från stallet, förmodligen åker han nästa helg sen men det är inte helt bestämt än.
 
Regnade hela tiden igår men bara lite så regnkappan höll. Tog hem den också, dels för att jag behövde den på busshållplatsen men jag behöver även få hem den för att inpregnera. Minns inte när jag köpte den men det är ett par år sen nu så det är inte så konstigt att den börjar läcka igenom. Köpte en spray på Hööks som tjejen i kassans mamma tyckte var bra, så då får vi hoppas att den är det. ;) Men det kan ju knappast bli sämre iallafall.. Fick åter igen beröm av busschauffören för att jag syntes så bra på busshållplatsen i min CRW-kappa, haha.
 
Fick laga kedjan igår då han SPRÄNGDE DEN för att komma in i boxen!
Han fick en redig utskällning..
 
Besvikelsen som uppstår när man får sin hink och så var det bara lucern.. hahaha :D
Surmule!


Kommentarer
Linda

Åh den undre bilden är så bra. Man skulle nästan kunna tro att han är ett sto.

Svar: Hahaha ja. Han kan köra surstominen ibland när andan faller på ;)
Borrowed Hearts

2013-10-18 @ 23:57:43
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0