Kommande veckan

Vi får se om det blir nån Smedbyrunda idag.. fått rapport från stallet om att det kryllar med jägare i skogen, BLÄ. Skulle ej förvåna mig om nån gammal get tyckte Honey såg ut som en älg.. Dock går solen ner om tre timmar och jag ska äta först och SEN börja åka mot stallet så förhoppningsvis kan vi dra ut när det börjar närma sig skymning (= jägarna måste gå hem) men ändå så vi kan rida medans det är hyfsat ljust ute. Han får ha reflextäcket på oavsett för säkerhets skull. Planen för kommande veckan känns rätt whatever eftersom det kanske (mest troligt?) blir sista veckan.
 
Måndag: Högvreten
Tisdag: Amanda rider
Onsdag: Vila då jag jobbar sent, jag kvällsar
Torsdag: Kanske hoppa lite (om jag orkar/känner mig frisk nog)? Jag kvällsar.
Fredag: Högvreten
Helgen får vi se, beror på om han åker då eller inte såklart. 
 
Jag kommer ha tjejHoney samma dagar som jag hade henne innan jag krashade bilen, dvs måndag, fredag, lördag. Förutom de fredagar jag jobbar sent (var 3-4:e vecka), då blir det torsdag istället. Vet inte exakt när jag börjar eftersom det inte är exakt säkert när pojkHoney åker men första möjliga dag därefter typ. Till en början kommer jag bara ha som mål att "lära känna" henne igen eller kanske snarare rida ihop mig mer med henne igen. De är ju väldigt olika att rida, mina Honeysar :) Tror det kommer gå rätt fort ändå men tänker inte stressa. Jag kommer ju inte kunna hålla mig från att känna av henne lite, men det är ju en del av att se var hon är just nu också. Längtar!! (Ifall ni inte fattat det från de andra 4837727 gångerna jag skrivit det..)
 
Längtar även efter: varm sadelkammare, spolspilta, att allting är upplyst, kunna gå till bussen 5 min innan den går pga ändhållplats, Varggropsrundan, galoppera mot Göranstorp, leksakerna vid ridbanan, toalett i stallet och världens bästa stallgäng! <3
 
 
Snart här igen! <3


Kommentarer
Linda

Är det ingen uppvärmd sadelkamme i pojkHoneys stall?
Hur funkar det? Vad har dom då för lösning? Hur går det med läder osv?

Lite nyfiken för jag funderar på hur jag ska lösa sadelkammarbiten i vinter.

Svar: Nej. Eller ett litet element när det är kallt, men det är allt. Plus avfuktare för att det inte ska mögla.
Borrowed Hearts

2013-10-20 @ 21:09:30
URL: http://stjarnstralar.blogg.se
Linda

Håller sig lädret okej med det då?

Svar: Ja det tycker jag. Avfuktaren håller mögel borta.
Borrowed Hearts

2013-10-20 @ 22:27:35
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0