Höstprillig ponny

Igår kom min jobbkollega Ewa, hennes kille & dotter och fick alla ha barnridning på Honey. (Självklart har jag bett Malin om lov för det) Vi skulle gjort detta i våras/somras men det blev inte av då pga olika anledningar men nu äntligen. Lilla Tyra satt modigt på Honey ett par tre varv. Mina var också på ridbanan och när vi var på sista varvet hoppade hon till, så Honey reagerade också och skuttade till. Tyra tyckte det var lite läskigt men satt kvar. Vi red en långsida till efter det men sen ville hon hoppa av. Mamma & pappa fick också två varv var, sen fick Honey äpplen & en morot som betalning och så red jag & Honey ut mot Lövsta semin.
 
I skogen var han lite tittig och snubblig, han tyckte väl att han redan gått nog för idag. Men sen när vi galopperade lite runt lilla skogsslingan innan ridvägarna så vaknade han till. Han blev JÄTTEGLAD och småkrumbuktade nästan direkt och sen när vi kom runt kurvan och sista raksträckan mot hagen/ridvägarna så bara BRÄNDE han av värsta megabocken som typ kändes som en capriole. Jag bara tjoade och skrattade, haha. Busfarbror. Sen blev han jättenervös och osäker när vi mötte två hästar, haha. Från tokstolle till mes på 0,003 sek. Mycket trav & galopp sen, och en hel del bockar till. Tror han hade rätt mkt överskottsenergi, han har ju fått ta det rätt lugnt i veckan (vila sö-må, Amanda red tis, jag red ordentligt men på banan på ons, Amanda tors, vila fre..). 
 
Typiskt nog mår jag konstigt igen eller om jag inte blev helt frisk från vad jag fick i måndags, för jag fick värsta feberfrossan sen. Sovit typ 12h inatt när jag fick i mig lite febernedsättande men är inte helt 100% idag så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med honom. Suck, varför mår jag så konstigt? Om jag orkar far vi ut på en skrittur men vill inte riskera fler sjukdagar i veckan så vi får se.
 
Barnridning med små & stora barn ;)
 
I vattentornsskogen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0