Honey, Honey, how you thrill me..

Min blogg måste vara så himla förvirrande för eventuella personer som trillar in just nu. Vet inte om det finns någon nytillkommen läsare för jag har inte så många ändå och misstänker att de flesta som läser här är folk jag känner, men här är kortversionen;
 
Honey Bird Twitter (aka tjejHoney) var min medryttarhäst 2011 - juni 2013, sen blev hon utlånad på foder. Det är hon ni ser till vänster i menyn. Från januari 2013 fick jag svårt att få ihop busstider från stallet eftersom jag blev billös och började då även rida Honey Boney (aka pojkHoney), och han flyttade till Göteborg idag. För ett par veckor sen flyttade tjejHoney hem igen och jag börjar rida henne igen fr.o.m. måndag. Solklart? :) Känns som att jag skulle behöva rita upp diagram för det där.. Klicka på bilden på mig så ser ni med medryttarhästhistorik, så kanske det blir lite klarare.
 
Nu är jag fortfarande lite ledsen & har spänningshuvudvärk så jag kanske är lite överdramatisk (vem jag? aldrig hänt) men jag skulle ha sån jävla panik om tjejHoney inte flyttat hem så himla lägligt. Min första tanke var att jag absolut inte skulle ha nån ny medis pga orkar ej med leta häst, lära känna ägare/häst/stall-cirkusen. Funderade även på foder. Som tur var hade Johanna funderat på att ta hem Honey i samma veva så allt funkade verkligen så bra för ovanlighetens skull denna gång. Även om jag fortfarande kommer sakna min Honeyfarbror & Malin mycket.
 
Varför kan man inte få ha alla hästar?
Men det är väl bara att skatta sig lycklig att man fått tillfället att rida & vara med så många fina hästar som jag har. Och till skillnad från alla andra så tror jag att jag kommer se herr Honey igen. <3 Det har vart skönt att få ha en sorgedag idag ändå. Har grinat & badat & ätit pizza & sett film. Imorgon är jag nog lite lugnare säkert, och på måndag kommer jag förhoppningsvis vara jätteglad när jag ska ut till Runsa & tjejHoney.
 
 
 
Jag & mina Honeysar. <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0