Funderingar från sjukstugan

Jaha det var ju snopet att jag skulle gå och bli sjuk igen. Som tur är verkade det göra susen att gå hem vid lunch igår & så är jag hemma idag med. Känner mig mycket bättre, fortfarande lite irriterad i halsen men klart piggare i kroppen. Jag fick det påpekat för mig att jag borde gå och kolla om jag har brist på nåt som kan påverka mig, har ju tidigare blivit nekad att lämna blod så jag borde nog kolla mig.. nån dag.. 
 
Hade faktiskt tänkt testat Tyras övning igår, iallafall de 2, ev 3 första. Inte utmaningen dock ;) Får bli nån annan dag. Så kan det gå. Håller nog ändå fast vid planen från i söndags, kanske att vi kör det på fredag om jag rider då (det blir nog så eftersom han fick vila igår). 
 
En sak som ska bli kul är att fortsätta arbetet med tjejHoneys högergalopp sen. Jag & Johanna påbörjade det innan hon åkte men det blev väl si & så med det mot slutet och när jag bara red en dag ville jag inte lägga enda dagen på träning alltid. Hon kan byta själv till höger ibland och håller den om man tar den på volt eller i en tvär sväng så vi höll på att befästa den förr så hon ska känna mer förtroende för att hon kan. Johanna har longerat henne mycket i höger nu och det går bra. Jag känner också att jag blivit lite bättre på galoppfattning efter CR-lektionerna, tidigare har jag aldrig tänkt på att ge stöd på yttersidan eller hur jag ska sitta till i fattningen.
 
Lite kluven till om jag ska ta fler CR-lektioner för Emelie eller inte. Jag älskar CR & lektionerna är alltid bra men sista har känts mer som rena dressyrlektioner än CR. Och så frågar hon alltid om det är nåt jag vill jobba med och jag kommer aldrig på nåt utan vill ju bara bli rättad där det är fel. Typ. Första lektionen var så annorlunda än de jag haft på Honey sen. Svårt. MEN så har han också inte helt vart i form och vart lite stel när vi ridit för henne också. Hmm. Får fundera lite på det där. Tänker samtidigt att det kunde vara nyttigt att ta problemet med galoppen för CR-ögon. 
 
Sträck på dig, se vart du ska..


Kommentarer
Linda

Kolla hur Lotta Månsson har det hon är helt suverän. Dock väldigt upptagen men man kan ju alltid höra med henne.

Svar: Justja! Du har ingen mailadress till henne?
Borrowed Hearts

2013-10-08 @ 14:01:25
URL: http://stjarnstralar.blogg.se
Linda

[email protected]

08-6526029

=)

Svar: Tack! :)
Borrowed Hearts

2013-10-08 @ 22:00:06
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0