Trött & fundersam

Fortfarande inte bestämt mig för hur det blir ikväll, jag tar det när jag kommer dit. Är lite trött idag så just nu känns det som att vi rider ut men det kan slå om när man kommer till stallet ibland. Nästa vecka blir det bara ynka två dagar  då Johanna ville ha fredagen - men å andra sidan så får jag en bonusdag veckan därpå så det blir kul :) Nästa vecka är jag ändå uppbokad med diverse filmer på Stockholms Filmfestival så jag ska nog kunna roa mig ändå!
 
Det har kommit en propp för en ny ridtravartävling, en P&R/P&J i Tungelsta så inte alls nära men i Stockholmsområdet. Dock så är lättaste dressyren LC och då måste man kunna ta höger galopp så det känns för avancerat just nu när vi inte ens grejar en bra skritt. (Det var tur i oturen att det inte blev nåt nästa helg känner jag) Det skulle vara om vi vågade oss på att hoppa 30 cm, det skulle vi säkert greja men jag känner att det skulle kosta för mycket med transport osv för en liten klass i hoppning. Då väntar jag hellre, hur sugen jag än är på att komma ut bland de andra ridtravarna. Hade velat vara funkis den 16:e på Denan men.. ingen bil.
 
På tal om att hoppa så hade Frida som äger Cytra hoppat henne lite i söndags, kul! :) Johanna har inte superstort intresse av hoppning, jag har ju men är osäker så det är därför jag vill börja långsamt där. Honey själv hoppar gärna men behöver stöd.
 
En sak som jag tänkt en del på är nog att det är mycket för henne nu. Tillbaka hemma och vi rider mer där medans fodervärden nog marktränat mest, vi testar bett när hon (förmodligen?) inte haft det på länge och detta mitt i pälssättning. Hon är väldigt kliig just nu så jag tror att det säkert är en del av tjurigheten nu med, att vi håller på att "bråka" med henne mitt i det. Är ju jobbigt att producera päls och hon rakas inte då hon normalt inte svettas så mycket ändå och dessutom är så känslig. Men förhoppningsvis ger det sig snart. Bara ge det tid och låta henne bygga upp sig. Och inte bli charmad av en fin dag utan skynda långsamt. Åh så svårt det är! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0