Tefvling

 
 

Vet ni, en tjej som ska vara funkis på tävlingen i helgen messade mig på Facebook och erbjöd skjuts..

 

Jag funderade verkligen på det men det är liksom om 5 dagar. Jag har inga bra tävlingskläder, det skulle bli hafsigt och framför allt är vi inte redo. Hon kändes bättre på gamla tredelade bettet men har inte testat det på bana och tror framför allt att hon är för oavslappnad för att greja det just nu. Mentala biten. Surt, surt. Funderade att fråga henne om skjuts så jag kunde vara funkis med men det funkar inte, har Honey och ska på bio 20.30 på kvällen så jag hinner nog inte med alla tre grejer.

 

Fan, måste verkligen ta mig i kragen och börja spara till bil nu! Samtidigt är det mycket jag skulle vilja köpa till hemmet, har ju tänkt spara till en bil i snart ett år nu och ännu inte kommit igång.. suck. Hatar pengar. :( Hur bittert det än är måste jag försöka att inte resa 2014. Det är den stora kostnadstjuven. Som "tur" är kommer inga superlockande nördkonvent nästa år men det finns ett par som riskerar att få roliga gäster.. Men jag måste försöka vara hård för jag hatar att det gått ett ÅR och jag inte fått ordning på min ekonomi som jag önskat. Blä blä blä pengar blä.

 

Ikväll ska vi nooog.. rida på banan i tredelade? Se om det blir skillnad, tänkte lägga ut en bom mitt på som jag gjorde sist (nedan). Funtar på om man ska värma upp med Varggropen först så hon får slappna av lite ute. Dessutom tycker jag att det är så ko-pi-öst tråkigt att värma upp på en bana och bästa övningarna för det är typ volter och serpentiner vilket hon sällan är pepp på om hon inte redan är varm (lite moment 22 där)

 



Kommentarer
Anonym

Mm, en trissvinst skulle inte sitta galet. Pengar kan inte köpa lycka men jävlar vad livet skulle bli lättare.

Eller hur att det är tråkigt att värma upp på ridbana. Jag kan inte förstååå folk som sitter och skrittar i ett ridhus, eller ännu värre, promenerar i ett ridhus(!!!)
30-40 minuter skritt runt runt. Kräks.

Svar: Men de kan köpa en häst och en bil och det är ju samma sak? ;)

Jaaaa! Jag är alltid rädd att jag värmer upp för kort just för att jag blir uttråkad själv. Ett par tre serpentinlängder, sen vill jag liksom köra.
Borrowed Hearts

2013-11-11 @ 18:12:56
Linda

Men. Varför skickas mina komentarer som anonyma?
Det var alltså jag som kräks =P

Svar: Haha ;)
Borrowed Hearts

2013-11-11 @ 18:14:24
URL: http://stjarnstralar.blogg.se
Linda

True that.

2013-11-11 @ 23:31:24
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0