Söndagstur

Pga den lilla olyckan i lördags åkte jag inte till Runsa utan snälla J kunde byta dag så jag kunde ta henne på söndag istället. Passade då på att fråga om F ville rida tillsammans, vi ses så lite nu när jag bara rider lördagar (hennes medryttare har Cytra på lördagar) och dessutom är Cytra en av de få hästar som ens går att rida ut med nu för tiden; Camena har flyttat nu men var liksom Walentino bebis & ej inridna än, Sudden har vart skadad, Valle har stått ett tag pga hovproblem, Ingra är pensionär och jag har aldrig riktigt matchat att rida samtidigt som Grann & Emerson ska ut men de rider mycket på banan & tillsammans med dom tror jag. De kom efter att jag fått dra ner till en dag i veckan så jag har inte lärt känna dom jättebra. Så det var jättekul att få sällskap för en gångs skull!

Tjejerna var lite prilliga, Honey var först tjurig att gå bredvid Cytra (fastän de är kompisar i hagen) och sen fick vi tjafsa med dom vid Rosendalsbron. Till slut hoppade F av och ledde Cytra över och då gick Honey utan problem också. Suck.. ;) Vi red mot Rosersbergs Slott & sen vidare till skogarna bakom, ingen jätterunda men vi blev ändå ute 2h, blir ju en del sitta & prata så man skrittar, plus att de var rätt taggade så vi ville ta ner dom därför ibland också.

Jag passade på att testa göra öppna i trav nu när vi hade lite draghjälp. Inte för att hon behöver det, men hon hade annat att tänka på än att tjura emot. Och travöppnorna gick faktiskt helt fantastiskt! Mycket duktig tjej. Eftersom Cytra var lite tittig & hoppig framför oss blev det inga tokgalopper, men det var bara bra för då kunde jag be om lite form, som hon gav mig utan problem. FINASTE TJEJEN <3 Man skulle kunna ta henne hur långt som helst. Krävde inte jättemycket dock, stämde bara av lite här och där.

Det var en jättehärlig dag, varmt men mulet, så det blev inte stekhett. Hästarna fick båda duscha efteråt, Honey är generellt inte jätteglad i vatten men tyckte ändå att det var väldigt skönt. Efter det lite beta & sen rulla i hagen. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0