Rävspaning

Blev lite nere i stallet, inte exakt vanligt och jag vet inte heller varför. Blev väl lite frustrerad ute för att han var så ofokuserad och jättesnubblig. Eftersom han inte hade nåt fokus var det svårt att avgöra om han var stel eller bara slarvig, men det kändes som att han var lika slarvig med bakbenen med, han markerade inget och han verkade lyfta bra på frambenen tyckte jag.. Han tycker kanske bara synd om sig själv.
 
När vi kom längst upp i Granaskogen så ilade plötsligt två små rävungar längs med stigen och försvann in bakom en stor sten. DOG stora söthetsdöden, sen kikade plötsligt en av dom fram uppe på stenen, gav oss en pigg, nyfiken blick, och ilade sen iväg. Åååååååhhh de var så söta så jag visste inte var jag skulle ta vägen. Kände inte att det var nån idé att ens försöka mig på Granaspåret vid ängen, travade ett tiotalsteg lite här och där för att stämnma av mest men ville inte äventyra knäna. Han kändes ren iallafall så det är säkert OK, nog bara jag som är för ängslig.
 
 
Mailade CR-tränaren på vägen hem. Hade tänkt vänta till då banan är helt ridbar, alt efter min Parisresa om en månad, men jag kan inte hålla mig. Jobbar jättemycket på det vi gjorde sist och nu vill jag fortsätta! En annan instruktör var ute idag för E/Mina, och många andra i stallet var jätteintresserade att rida för henne. Jag är ju lite petig med vem jag rider för, hur den personen är och vad de har för tänk, samt att jag ju nu hittat Emelie & CR (som jag är helt frälst på efter 1 lektion) så det blir nog inte aktuellt för oss. Sen känner jag att vardagsdressyrträning nog inte är nåt för oss än, jag har inte honom där jag vill helt och jag vet inte riktigt hur vi ska komma dit, och då tror jag CR är bättre. För mig. Tänkte en del på det när jag läste en Hippsonartikel om skolorna och den ridningen som beskrevs var verkligen bara framtill! Och vet man inte bättre (gjorde ju inte jag innan lektionen) skulle jag ju trott på det som står där. Men i perspektiv känns det helt galet. Håhåjaja. Nej men ja. 
 
Vet inte varför jag känner mig så deppig. Badat lite och nu ska jag se på Game of Thrones. Har redan spolat mig själv lite så jag vet att det kommer vara ett finfint avsnitt. 


Kommentarer
Linda

Whoop whoop! Centrerat is da shit!!

Vad har han för problem med knäna? Fram eller bak?
Det är ju så häftigt att sitta till häst och få en massa djurliv i skogen.

Jag tycker du ska tvinga din mamma att fota =P

Svar: Haha jaaa
Vi snubblade häromdan så han gick ner på båda knäna och fick skrubbsår. Han är lit prinsessan på ärten och tycker såååååå synd om sig själv om nåt bara är lite fel. ;)

Ja, det är så underbart!

;) Vi får se!
Borrowed Hearts

2013-05-20 @ 22:26:18
URL: http://stjarnstralar.blogg.se
Linda

Aha. Ja just det ja, det läste jag ju.
Hö hö. Jag trodde det var nått värre. Men då förstår jag. Drama Queen. =P

2013-05-21 @ 23:40:06
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0