Mysig vårmåndag

ÅH en sån härlig vårvecka det är! Idag har jag gått i t-shirt på lunch & även mellan gymmet & Centralen på kvällen. Igår var det 16 grader varmt och sol och det var lite väl att ha långärmad t-shirt och väst på. Men jag är lite för ångestfylld för att släppa västen, varav gym idag. Usch. Vikten har verkligen skenat uppåt och jag börjar än en gång försöket till det stora viktraset. Håller tummarna för att man håller sig hyfsat frisk. Skriver även upp allt jag äter, blir svårare att slänga i sig massa skit när man måste regga det i matdagboksappen.
 
Och det här hade ju inget med hästar att göra men jag ville bara skriva av mig lite. Saknar lite min gamla (personliga) blogg men osäker på om jag ska starta den igen för utan respons är det ju värdelöst. I den här får jag iallafall lite kommentarer (Hej Linda! ;)) och det händer att A & H kommenterar nåt jag skrivit om vi ses i stallet. Mja nä, blir nog inget privatish. Synd.
 
 
 Jamen iallafall. Urmysig måndagkväll igår, efter fix red vi till Granas äng då jag tänkt försöka rida lite seriöst där. Har lite svårt själv att få ihop och bestämma punkter utan dressyrbana men lite går väl ändå tänkte jag. Jo tjena. Det var typ rusingstrafik där med 2 x 2 ponnysar + 1 betande och Honey fick typ guldfiskminne så varje gång vi kom runt en sväng och han fick syn på ett par ponnys blev han typ "ÅH. HARUSETT. PONNYSAR!" Fokus: 0
 
Efter två extremt oinspirerade varv i trav & galopp och ett katastrofalt misslyckat försök till öka/minska volt i trav & galopp gav jag upp och styrde honom in i skogen för lite off road. Inte helt populärt, men han bråkar ju aldrig så iväg for vi. Red lite vilse som vanligt men till slut kom vi ut vid något litet ministall (såklart) och en liten väg som som tog oss till korsningen vid travstallet. Därifrån joggtravade vi hemåt på lång tygel, och red sen ner mot stallet över kullen under elledningarna. Trodde inte man kunde det men L/Sillen & E/Mina kom därifrån när jag fixade tidigare på kvällen så då ville jag ju också prova. Honey tyckte dock det var lite läskigt och jag blev mycket glad när han ändå litade på mig och gick när jag manade på honom.
 
- Gå av då!
 
 
Insläpp; Mina & Sillen.
 
Har honom bara på torsdag idag annars, bytte denna veckans fredag mot förra veckans onsdag med hans andra medryttare M, eftersom jag ska på Star Trek-premiären på fredag (iiih peppen!). På damen blir det lektion i Centrerad Ridning på lördag, pirrigt! Ska bli väldans kul. Det blir ju inte så aktuellt just på tjejHoney nu då, men om tränaren är bra (och det är OK för M) så kanske jag kan ta henne till Björknäs fortsättningsvis sen. Tränarens stall är nånstans i Vallentuna så då blir ju soppapriset billigare också.


Kommentarer
Linda

Hej =P
Hrm, ho ho ja jag kan inte riktigt låta bli att kommentera, ibland får jag sätta mig på händerna för att hejda mig lite.
Det är ju så jäkla roligt med bloggar.

Du kan inte blanda lite häst och lite privat då?

Svar: Kan aldrig blir för mycket kommentarer! :) Eller ja, om man får det som Tyra kanske.. men det kommer ju inte hända.
Mjao. Sen om jag får egen blir det nog så men inte nu.
Borrowed Hearts

2013-05-08 @ 16:49:28
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0