Långtur i t-shirt!

Heeeelt slut efter en 2,5-timmestur med C/Robin. Vi red Högvreten - Dyvinge - skogen bakom Dyvinge ett bra tag så vi kom tillbaka till gården, tillbaka igen och ut på vägarna vid Lövsta Seminstation (suuuperfina) fram & tillbaka, sen via vattentornet hem. Honey tyckte det var extremt suspekt men jag var ändå rätt nöjd med honom idag, han var stencool när vi röjde kvistar och träd som hängde över stigarna i Dyvingeskogen, en gång behövde jag mer kraft för att dra ett träd bakåt så jag bad honom hjälpa genom att rygga och det gjorde han jättebra!
 
Synd att ridbanan är så oridbar (och att vi inte har så mycket grejer), det hade vart kul att testa en bruksridningsbana/trail/WE/trab med honom, han skulle nog vara stencool på sånt. En tjej som red honom mycket förr ska tävla honom bl.a. i trab på ridtravarrikset, det är typ som trail/bruks så skulle ju vara nyttigt att träna.. fast det blev nog lite träning idag ändå, oplanerat! ;) Sista galoppen vi tog höll jag tillbaka honom lite när C & Robin for iväg, och höll honom sedan i samlad galopp ett tag innan jag släppte honom helt lös, då blev han suuuuperglad och drog värsta lyckobocken, hängde löst i luften ett tag mellan himmel & häst, men det gick bra ;)
 
Fick skjuts hem sen vilket var galet skönt, helt färdig nu.
 
Slö morgon.
 
T-shirtpremiär!
 
På väg tillbaka på underbara sandvägar.
(Vattentornet skymtar långt bort uppe till vänster i bild)
 
Megagäsp hemma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0