En fredag

 
Ska rida ut med F & Cytra idag, det ska bli roligt. Hade ju eg tänkt hoppa, men peppen för det försvann.
Kanske nästa lördag. Vore ju kul att göra det medan det går. 
 
I fredags kollade jag & fixade åt Dart, Robin & Mina utöver Honey, så jag tog först in Dart & Robin så de fick äta medan jag bytte om, ut med dom efter koll och in med Honey (Mina fixade jag när vi ridit). Kom ut sent och hade lite begränsad tid + skulle fixa hink & hö till alla så det blev bara en halvtimmes ridning. Först i sommarhagen som uppvärmning och sen lite lite jobb på nedre delen av ridbanan som det går att rida på (vi har osorterade grushögar på övre halvan). Kliar sååå mycket i fingrarna på mig att rida där, så typiskt att det inte går nu när is & snö är borta. Alltid är det nåt.. ;) Men lite avstämning, framför allt försökte jag tänka mycket på mig själv och ta med det från CR-lektionen, försöker allmänt tänka på magögon/axlar när jag svänger nu, och egentligen är det ju genant att man blir så imponerad över att "det fungerar". När jag tänkte på det på voltarbetet så gick han ställd fastän jag inte gjorde knappt nåt med tyglarna. Men jag har ju inte ridit seriöst dressyr sen eeeh ja alltså det är väl typ 13 år sen nu. Om inte mer, 15 kanske? Så allt det där finliret är inte med. När banan är fixad och helt ridbar igen ska jag boka in instruktören igen och rida kontinuerligt för henne har jag tänkt. Det är ju inte regelrätt dressyr men det känns rätt att börja här och allt kan jag ju ta med mig oavsett vad jag rider.
 
Ska även för skojs skull försöka fixa ett fota likt det som jag har på mig och Honey så jag kan jämföra hur jag passar i sadlarna. Är ju svårt att få en bra hästblogg med massa ridfoton när man nästan aldrig har med nån att fota en men jag har en fjärrkontroll till min systemkamera så det går nog att fixa ändå, bara för mina nörderifunderingars skull.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0