Vissa saker ändras aldrig

Säger nån smörja, så tänker jag på när jag satt i detta fikarum som liten och smorde och oljade. Det där med smörja är intressant, vissa torkar verkligen av sina saker efter varje ridning. Eller påstår iallafall att de gör det, jag fattar inte hur man ska ha tid med det varje dag. Jag smörjer inte hysteriskt ofta eftersom inget sånt är satt som regel med nån av mina medisägare, tror de som jag smörjer efter behov. Jag hugger in när andan faller på & tiden tillåter.
 
Det jag kanske tycker är roligast av allt är att samma saker som jag smorde med i slutet av åttitalet än idag finns att köpa i de flesta ridsportaffärer, och är populära favoriter. Mycket annat har ju tillkommet men dessa klassiker verkar aldrig dö, det är de grejer jag är uppvuxen med.
 
 


Kommentarer
Linda

Å bilden på bäbis Mayan hänger kvar. Jag tänkte på den senast idag, att jag borde fara dit och sno den.

Jag gjorde faktiskt det med min Fragge, men bara ett tag, torkade av varje dag vill säja.
Nu smörjer jag... eh... få se nu... aldrig.

Max en gång per år.. Hrm..

Svar: Ja, åk dit & sno! ;) Det är min mamma som tagit det fotot :)
Haha. Jo det blir ju så.
Borrowed Hearts

2013-03-25 @ 23:41:39
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0