Tävla?

Jag har ju aldrig hyst nån sån där större attraktion för att tävla. Bortsett från ridlägertävlingar så har jag tävlat exakt 1 gång, på min första medryttarhäst Ragge när jag fortfarande samtidigt red på LRK. Hade sjukt hög status på ridskolan när jag kom till tävlingen med "egen" häst kan jag ju säga. ;) Folk som knappt sa hej till mig kom nu och ville titta. Som jag minns det var Ragge lite tittig i ridhusen men verkade ändå tycka det var kul, han var på på det mesta. När det var tävlingsdags vägrade vi ut oss på första hindret :D men eftersom det var en clear round fick vi försöka igen, efter en första vägran fick jag hjälp av en funktionär som viftade till med ett spö och då hoppade han, sen klarade vi oss igenom hela banan till sista hindret, där vi vägrade ut oss igen. Haha. Fina Ragge. Men det var kul, har alltid gillat det när jag väl gjort det.
 
Min bästa vinst; 2:a plats på ridlägerhopptävling med Strimma.
 
Nu är det mest en skräck i att jag inte KAN. Jag vet inte hur det går till, hur man gör eller nånting. Själva ridningen såklart, men allt runtom. Har inget grönt kort. Har väl haft nån vag tanke om att jag ska ta det nån gång men det blir liksom aldrig av och jag vet inte om det finns nåt behov. Jag ser mer tävlingar som en del av träningen, som en social grej och lära bort tittighet och så. Pay & Rides och Pay and Jumps kan man väl dock rida utan grönt kort. Oftast. Tror jag. Men sen blir jag mesig och feg, haha. :) Jaja. Vem vet, nån dag kanske.
 
Stockholmsdistriktet av Ridtravarförbundet ska ha en P&J/P&R nästa måndag (1 april) i Tungelsta och det hade vart kul att se på men är typ hopplöst att ta sig till kommunalt så det blir nog inget med det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0