Mysbusrunda i snön

Kollade på det jag skrev i måndags och ändrar mig lite, han är inte stel när han när fast på gången utan bara..oengagerad. Äh. Svårt att förklara skillnaden men iallafall. Hade honom fast innan ridturen igår (har bytt fredag mot onsdag då en av hans andra medryttare var tvungen att byta dag), då Sillen inväntade vet för vaccinering. Lite i onödan, då hon kom medan vi var ute men jaja.

Åkrarna har vart hårda & med skare ett tag men L & Sillen hade vart ute och sa att det var bra, så vi följde deras spår runt kanterna av alla de närmsta åkrarna. Red i alla gångarter och även om han fick lite styrketräning så tyckte han det var kul. Önskar att vi fick mer såna här kravlösa ridturer, jag tycker ofta det är så man rider ihop sig med ny häst. Kom vår!
När vi kom hem knäppte jag upp, men tog inte av tränset och lät honom stå lös som i måndags dvs med rumpan mot dörren, medan jag klädde av & täckade på och det gick riktigt bra! Vissa korrigeringar, självklart, men nöjd med honom på det stora hela. Man ser att han funderar lite mer när han är lös.

M är bortrest så jag ska ut ikväll fast det inte är min "torsdagsvecka", och bara fixa & kvällsa, ska ut till Vaxholm efter jobbet så det blir lite sent - men jobbar sen halvdag på fredag så det gör inget.

Märker att jag är väldigt dålig på att fota i Björknäs, vet inte vad det beror på men mest är det nog kylan (som äter upp mitt batteri om jag har mobilen uppe) & att jag ofta tävlar mot klockan för att hinna med bussen. Blir förhoppningsvis mer när det blir varmare.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0