Min drömhäst

Ibland ser man inte skogen för alla träd.
Eller kanske hästen för all man, eller vad man ska säga om det gäller hästar.
 
Var ute hos Honey idag och det är alltid så mysigt att komma ut till Runsa. Småpratade med B & C som just kom ut lite och sen gick vi in och stod på mittgången som vi brukar, hon utan grimma och supergo och mysig och uppmärksam på mig hela tiden även fast J & Grann höll på i spolspiltan.
 
Och så kände jag att jag nog skulle dö om jag inte hade henne i mitt liv.
 
Det är lite svårt att förklara hur konstig och stor den tanken är för mig, för jag är en nordistjej. Jag är det. Min drömhäst är en kallblodsvalack, max 10 år, och sen ska den vara.. tja, lite som hon. Eller.. exakt som hon faktiskt. Nån som inte är klar utan har nåt att arbeta med, nån som är go och mycket potential att låsa upp. Hon älskar beröm, hon lär sig blixtsnabbt och hon VILL jobba. Jag har vart kär i varje nordis jag ridit (förutom Mårten kanske.. ;)) och gått sönder lika hårt varje gång jag behövt sluta rida var och en av dom. Alltså, som jag har gråtit. Men jag har nog aldrig känt så för henne. Hon har alltid vart "en trevlig häst" som jag tyckt om otroligt mycket, och visst var jag ledsen när J lade ut en foderannons. Men jag visste att jag inte skulle bli lika ledsen som jag blivit tidigare.
 
Fast idag skulle jag det.
Ibland ser man inte skogen för alla träd. Jag rider faktiskt min drömhäst. Ja, hon får ont i ryggen när det blir kallt, hon får lätt mugg och framför allt är hon ingen nordis. Men hon är allt jag vill ha av en häst. Jag brukar säga att jag skulle köpa Rauen på tre röda oavsett, om Carina ville sälja honom (kommer ALDRIG hända, hon älskar honom så mycket också). Men jag skulle säga samma om Honey idag. För ett halvår sedan tyckte jag inte såhär. Inte ens för ett kvartal sen, i nyår. Men nu idag så föll kronan ner. Vet inte riktigt varför nu, kanske för att jag saknar henne så när jag bara rider henne en dag i veckan.
 
Allrafinaste lilla filijonkan.
 
Tack J för att jag får rida din fina fina tjej. <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0