Feberfri men tappsko

Det blev en kortis i stallet idag, tog in & tempade honom det första jag gjorde och det var inga konstigheter. Minns att jag tempade nån annan medishäst nån gång (kan ha vart Rauen?) och det var snudd på våldtäkt att göra det. I hästens tycke iallafall.. ;) Honey hade 37,8 idag och var pigg i blick och tja, helt som vanligt så det var ju skönt iallafall. Kollade lösa skon och den vickade ungefär samma som i fredags.

Sen började jag mocka och L skulle ut med Sillen och säger - Oj, här är det tappat en sko! "På Sillen?" frågar jag som fortfarande mockar, men nej, det var ju Honey hon menade - jag kollade bara vickskon men istället har han ju gått och tappat HÖGER framsko! Suck.. ;) Som tur är ska hovis komma på ons så det var ju hyfsat bra timing iallafall. Idag myste vi faktiskt lite på gången (! första gången han är lite go med mig!), tog loss honom sen och övande lite backa för min signal och trots hödistrahering till både höger & vänster gick det rätt bra! Sen fick han stå i boxen och känna sig kränkt medan jag fixade mat & vatten & småpratade lite och sen fick jag skjuts till stationen av L så nu är jag snart hemma och hon är bara lite över åtta!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0