Dålig dag

Haft en tung dag eller snarare tung vecka.. eller månad.. er.. Usch, blä, nej mycket är jobbigt på jobbet och just nu är det två väldigt specifika situationer som frustrerar mig och jag ser ingen lösning eller ljusning och vill bara säga upp mig på studs. Det blev lite trevligare idag när jag åkte och hälsade på två söta kattflickor varav den ena ska bli min katt Joe's nya kompis, men sen när jag skulle åka till stallet så skulle jag ta tre olika bussar dit, och den andra pajade halvvägs och jag fick frysa en kvart i Vallentuna och sen när jag kom till stallet och gick in och kramade om Honey så började jag tjuta direkt.
 
Går inte att fejka i stallet, så jag satt och grinade ett tag i boxen medan Honey blåste varmluft i pannan på mig och sa - sluta lipa, jag är hungrig! När jag fått böla lite skulle jag börja mocka & fixa men då märkte jag att Robins underbara ägare C hade fixat det åt mig (då började jag nästan grina igen) så jag fixade bara höet och satt sen bara och försökte vara lugn i Honeys box ett tag. Det var aldrig planerat att jag skulle hinna rida idag så jag pysslade bara lite i stallet, sopade och täckade om hästarna (och sen fick jag täcka tillbaka haha) och sen fick jag skjuts ända hem av C ååh <3 (Tack igen om du läser detta!)
 
Blä blä blä. Men vad ska man göra.
Hoppas att det blir lättare om den där jävla våren kunde komma nån gång. Jobbar iallafall bara halvdag imorgon, 14-18 så det är ju jävligt skönt. Och på lördag så blir det nytt försökt till dubbeldejt dvs först ut till Runsa och sen ut till Björknäs. Och nuuu kom jag på att jag har täckisarna i Björknäs och borde tagit med dom ikväll. Normalt tar jag ju med dom på fredagkvällarna. Crap. Jaja, får väl överleva ändå.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0