Video: Yoga/Stretch

Klassisk stretch/yoga som jag ofta gjort efter ridning på tjejHoney. Vid hårdare pass samt på vintern har jag även stretchat henne "via benen". Jag har bara lärt henne uppåtstretchen (som jag gör först i videon), resten kunde hon direkt på första försöket men det är ju inte jättesvåra grejer. Mellan benen-stretchen är ju en perfekt start för trickträning om man vill pyssla med sånt. Det vill jag om jag nån dag får egen. Och jo, pussen har jag & J lärt henne tillsammans också. Den lärde hon sig supersnabbt. :)
 
 
 
Det är så nyttigt att se sig själv hantera hästen såhär på video! Då jag gjorde det gjorde jag ju bara som jag alltid gjorde, och man bara kör. Nu i efterhand kan jag tycka att jag borde ha pausat och berömt henne mer när jag kallar fram henne, istället för att bara gå direkt på uppåtstretchen igen. Video är inte bara nyttigt vid ridning! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0