Nya mål

Klurar lite på vad jag ska göra med herr Honey nu framöver. På senaste tid har det ju bara vart uteritter, styrketräning främst för att stärka inför Ridtravarrikset där han kommer tävla nu i helgen. Vill dit men kommer icke hända pga ingen bil. Nästa år måste jag se till att åka. Helst med häst, haha. Om man törs det.. Kanske bäst att kolla en gång så man ser var folk där ligger utvecklingsmässigt.. :)
 
Mm ja, nej, vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu framöver. På måndag blir det nog ett lugnt skrittpass alt om jag bara jobbar honom för hand på banan då han kommer ha tävlat hela i helgen. Ska ha honom måndag, fredag, lördag från och med nu eftersom det är sista dan med fröken på lördag. Fast nästa vecka ska jag även ha onsdag & torsdag eftersom M är borta och jag sen ska bort så denna vecka ingenting, nästa vecka nästan alla dar, veckan därpå en dag och sen Paris. :) Men minst en  vattentornsslinga och så nån skön uteritt. Men sen då? Jag gillar ju mål & planer.
 
Nu när jag har fasta dagar hoppas jag kunna hitta en tid med CR-tränaren, vi har haft lite problem med att matcha dagar. Men är fortfarande pepp och tycker att detta passar både mig & Honey så bra. Har applicerat det som jag jobbade på på första lektionen på honom och det har funkat bra. Sen läste jag på en CR-sida om att få igång bakbenen genom att skänkla när hästen lyfter bakbenet. Det första vi fick lära oss var just att känna det och efter jag läste det har jag skänklat Honey växelvis höger vänster (istället för båda samtidigt som man "alltid" gör) och han svarar verkligen jättebra på det.
 
Jag vill ju att vi ska gå bättre ihop i dressyren, vi har börjat snudda vid att fatta varandra i dressyren ute och det känns bra men jag vill ju ta det till ridbanan också. M som rider honom på rikset nu i helgen (inte ägarM utan en annan M ;)) ska hoppa och hade hoppat honom härom veckan, typ 80 cm. Gah. Så högt vågar inte jag, men vill ju börja hoppa lite igen så det vore också kul.. Ja.
 
Skulle dock vilja ha ett mer konkret mål är "dressyren ska funka" och "blåbärshoppa lite" för jag slappnar av själv mer då. Efter att vi inte alls hittade ihop i vintras var han stel i ena sidan en period och när jag då fokuserade på lösgjordhet så gick det mycket bättre, samma nu när jag haft fokus på styrketräning så har mycket annat trillat ner som bonus. Men jag vill jobba mot ett mål, bara skogsmulle är klart för mig. Även om jag gillar det också såklart, man kan ju ha skogsmullemål och jag menar inte att jag vill tävla eller hoppa 130.. Men jag vill ha nåt att jobba mot och jag kan inte riktigt komma på något konkret. Får klura lite till.
 
Det är en tung vecka i övrigt. Min farmor dog natten mot måndag och på lördag är det min sista dag med tjejHoney. Skönt att vara ledig imorgon. 
 
 
Söt farbror i vintras!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0