Näst sista lördagen

I lördags hoppade jag av bussen vid Manilla och hälsade på sommardästa hästar som blivit släppta där i morse. Hade vart fullt race, glatt gäng. Fina flocken, vad jag kommer sakna alla andra hästar på Runsa. <3 Honey följde snällt med ut men när vi promenerade till stallet (1,6 km) skriade hon FEM gånger på vägen! Detta från en häst som ALDRIG gnäggar. När jag kom till stallet fick hon stå i gången och svalka ner lite (det var varmt ute men är alltid skönt i stallet), B & C kom just då. De hade hört henne ropa och trodde alla rymt, haha!
 
Döööööör på Walentinos flugtäcke, vill ha. Så fint.
 
 
 Världens finaste & sötaste Filifjonka.
 
Bestämde mig för att behandla ridturen som en sista, för man vet ju aldrig. På lördag kan hon ha dragit av sig en sko eller ha ont i ryggen eller nåt, och då vill jag ha haft en fin sista ritt. Och fin ritt blev det. Vi red till Göranstorp, klassisk tur med galopp upp för backen och en bit till, saktade av till trav och samlade ihop henne låg och rund och hon var som en klocka, FINASTE TJEJEN! <3 Sen lite blandade gångarter till Göranstorp, tjötade med A lite och sen tjuvgalopperade vi en sista gång på ängarna till Manilla. Jag skulle faktiskt inte göra det normalt nu när silaget växer men vem vet när jag får galoppera på de bästa ängarna igen så jag var "för en gångs skull" olydig. ;D
 
OBS att jag mötte en BIL på Göranstorpsvägen! Händer typ 1 gång vartannat år.
 
Sen skrittade vi genom skogen till Göranstorpsvägen, och tog varggropen hem. Vid gravplatserna red vi ner och badade, efter lite övertalning gick hon till och med ut i vattnet och plaskade och verkade tycka det var riktigt roligt. DUKTIGT för en vattenskeptiker som hon. Jättekul! Blir så glad när hon litar på mig så. Hon fick även en dusch när vi kom hem och därför promenerade jag henne tillbaka till hagen sen också, jag fick ordentligt med motion den dan! Jättehärlig fin sommartur. Blir det vår sista var den klockren. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på på lördag, jag tar det när jag kommer dit. Kommer bli mycket bölande, oavsett. :'(
 
 Plask plask!
 
 
Nyduschad på väg tillbaka till betet.
 
 
Synkroniserad vattendrickning med Sudden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0