Lugn måndag med Kungen

Började skratta när jag såg Honey i hagen idag, lerig som den.. Haha. Givet efter flera dagar av renlighet! Han spetsade öronen och såg upp när han hörde mig men berättade sen att jag fick minsann komma till honom. Han har kommit till mig i hagen på senaste tid, även från långa avstånd, det är mysigt. Men sånt känns lättare med valacker också.

Tog in honom i boxen och myste & borstade bort värsta leran & dammet medan C pysslade om sin lilla olyckskorp till häst på gången. Honey verkade lite småtrött, men ändå glad att se mig & att vara hemma. Hade länsat fruktkorgen på jobbet så han fick mycket äpplen och sen avmaskade jag själv för första gången i mitt liv efter att C visat på Robin. :) Gick kanon. Känns lite konstigt att inte kunna en sån basicsak men eftersom det är sånt som ägare normalt gör så blir det ju så, har nog bara sett när andra gjort men även det var länge sen. Men nu kan jag det! :)

Sen tog C & jag en promenad med hästarna till vändplansgården & hem bara, kändes lagom för Honey idag. Han går nog inte så hårt imorgon heller tror jag, och sen kan vi ta en lite lagom runda på onsdag. Han lär ju berätta vad han orkar. Det var fint att se honom igen iallafall. <3 Hängde hans rosetter på gallerdörren till boxen så de syns bra. :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0