Ann

Jag heter Ann och är 31 år. Jag bor i Upplands Väsby i Stockholm med min katt Joe som är 10 år, och jobbar med admin/support på en mindre banks backoffice. Jag är en popkulturjunkie och ser väldigt mycket film & tv-serier, läser mycket böcker och serier och lyssnar på en hel del podcasts. Sen älskar jag att resa, träna, laga mat, baka, fotografera, bada badkar, köra bil, shoppa.. dyngets timmar räcker sällan till för allt jag tycker är roligt. Och 3 dagar i veckan (måndag, fredag & lördag) rider jag min medryttarhäst Honey.
 
Jag kommer ursprungligen från Luleå där jag är uppväxt i en liten by som heter Bensbyn. Som liten bodde jag granne med ett stall och det bästa jag visste var när de stora tjejerna red förbi med sina hästar framför vårt hus. När jag var 3 år gammal fick jag för första gången sitta på en häst, shetlandsponnyn Cirocco (Cirre). Vi har ett foto på det och jag minns det faktiskt. Det var så himla underbart! Alla småtjejer i hela byn har nog lärt sig rida på Cirre, och likaså jag.
 
 Jag & Cirre ca 1990(?)

Ett antal år red jag sedan på Luleå Ridklubb på både ponny & häst, främst för Maria Gyllbring som jag tyckte väldigt mycket om som lärare. Minns fortfarande lektionen då vi fick rida baklänges hela lektionen! Sista åren på LRK hade jag även en medryttarhäst i Bensbyn, H. A. Rang "Ragge", som jag hopptävlade med en gång på en clear round på LRK. Det gick inte så bra, men det var roligt! Mest var Ragge och jag ute i skogen och busade. Sen tröt mammas ekonomi och jag slutade på ridskolan, och efter det har det bara vart medishästar för mig; 

 
H.A. Rang "Ragge" (S850384), red honom från & till 1998-2002 tills jag flyttade till Stockholm.

 

Broke (NK-860227), 2006 efter 3½ år helt utan hästar, hans ägare flyttade sen.

 

Lucas, 2007-2008 (gick i pension).

 

Idenors Mårten (S990443), ett halvår hösten/vintern 2008-09 (vi passade inte ihop).

  

Ring Rauen (S010577), 2009-2011 (Hans ägare flyttade)
 
 
 
Honey Bird Twitter (S011233), 2011- juni 2013 (Utlånad på foder)
 
Honey Boney (S952754), jan-okt 2013 (Hans ägare flyttade)
 
 
 
Honey Bird Twitter, nov 2013 -


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0