Trifectalördag

Igår var det CR-lektion igen, äntligen! Är alltid lite pirrig och nervös innan men är alltid så himla nöjd efter. Eftersom Honey är stel just nu började jag med att mjuka upp honom ett tag innan med volter, serpentiner & skänkelvikningar. Sen kom Emelie och vi körde fortsatt mycket tvära och mjukgörande. Hon är så bra på att förklara saker så man får till det, jag är t ex väldigt dålig på att ge stöd på yttersidan. Men när hon dels sa att jag ska ge lika mycket stöd som jag ber om flyttning med inner så var det plötsligt helt solklart, och så sa hon att jag skulle visualisera att det ska rinna vatten från min höft ner för ytter ben och då hade jag mycket lättare att fatta hur jag skulle ha skänkeln. Såna småsaker. Traven gick inte alls, det blev nåt töltliknande där han galopperade bak och travade fram typ. Sen är vår bana väldigt ojäm och tung just nu då den inte är helt harvad så det kan nog också ha spelat in men sen måste han stärkas lite mer. Ska arbeta honom i skritt på volten och trava & galoppera mycket ute.
 
Duktigt svettig efter trots bara skritt, det var 25 grader ute!
 
Jag ville mest hem och dö efter men gick upp & fyllde på vatten och sen var det Robins tur. Idag blev det en tur till Granaskogen där det blev lite klätter och lite över stock och sten. Sen kom vi ut vid Travstallskorsningen och så hem igen sen. Till sist tvättade, smorde & sprayade jag Sillen, som jag också lovat att se till då hans ägare är på semester. :) Full rulle att se efter tre hästar! Idag har jag bara Honey men imorgon ska jag kolla rida Robin & kolla Sillen igen, skönt att jag är ledig då för det var liite hetsigt i fredags (även om jag eg inte skulle gjort det då, haha). Idag har jag tänkt att vi ska rida Smedbyrundan, alt Lövstasemin. Vi får se vilken jag är mest sugen på när jag kommer till stallet.
 
Söta Robin.
 
 
Smättad & smord Sill.
 
Honey & Robin när jag släppte ut dom igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0