Miss i planeringen

Ååååh kom till stallet, hämtade häst, skulle byta om och.. inga ridbyxor. För det var lite kallt i måndags då jag hade klänning så jag åkte hem i stallkläder och det hade jag givetvis förträngt. SUCK. Honey tyckte det var skönt att stå inne ett tag och klia sig mot saker iallafall, han fick itch free & lite müsli och sen hade vi en ordentlig kliasession med Magic Brushen. Det är verkligen på sommaren man blir kompis med hästar för det är då ens magiska händer kan klia överallt de inte kommer åt. Typ i ljumsken vid skapet. Och framsidan av benet. Och under/bakom frambenen. Efter att han dreglat färdigt för att det var så skönt fick jag tillochmed ett litet nafs i tröjan som "tillbaka-kli". Söt. <3
 
 
Gööööött att klia sig på kedjan..

 
Spadag idag; efter kliandet blev det pälsglans, tvätta av ögon/näsborrar, Fyra Ess på speciellt utsatta ställen, Ultra Shield överallt och avsluta med Idominsalva på småsår & skav.
 
 Min härliga stalloutfit idag.. ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0