Mer barbackagalopp!

Det har vart en helt vidrig vecka men den kommer sluta lyckligt om än i tårar. För att göra en extremt lång och invecklad historia väldigt kort, så ska jag åka och lämna min nya katt Effie hos ett katthem i Värmdö ikväll. Är helt förkrossad över det, men är ändå glad över att det slutade så, då jag i början av veckan trodde att jag skulle behöva ta bort henne. Jag kanske skriver mer om det sen men känner mig på sociala medier vet ni nog ändå hur veckan gått. Idag rider jag inte Honey utan är bara hemma och myser med katterna.
 
Var i stallet igår, jag & C hade tänkt ut på en tur men så skulle veterinären först kolla R (friskförklarad, wiiii!), sen gick vi upp och fyllde på vatten, och sen satte vi och och småpratade en stund och så bara VIPS var klockan åtta och ingen av oss hann rida då hon skulle jobba natt & jag måste passa bussen. Oops! :) Ja, så kan det gå.
 
Red däremot lite extra i torsdags, barbacka till Smedbyängen. Och sen - håll i er nu - galopperade jag nästan hela vägen upp längs stigen, och sen nästan hela vägen ner över ängen. Första längre barbackagalopperna på 3½ år. Honey var SÅ duktig och det gick precis lagom långsamt. Han undrade nog varför jag satt som en fiolsträng.. Känner mig sjukt mallig & modig och nu har jag verkligen kommit över tröskeln i min rädsla! Ska absolut göra det igen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0