Inte så mycket lugn dag.. :)

Hade tänkt att gårdagen skulle bli ett ganska lugnt pass, men då C håller på att sätta igång Robin efter hans sparkskada så det blev ett ganska raskt tempo. Detta samband med att Honey var seeeeg som sirap till en början (då vi red hans tråkigaste väg dvs Björknäsvägen mot Härlingeslingan till) så både han och jag svettades duktigt. Jag tog nån trav här och där för att väcka honom och så tog jag några galoppfattningar här & där. Han har ju känts stel i vänster sida och blivit mer ovillig att ta höger galopp (pga stel i vä sida) så det blev även en del öppna åt höger och skänkelvikning åt vänter för att få in höger bakben. Det går bra, men vi skulle behöva ett eller fem mer mjukgörande pass på volten för att helt få loss det här tror jag. Måste kratta igenom den nån gång i veckan då det ligger lite skräp på den efter att vi har fått den helt utrakad. Den skulle ändå behöva jämnas lite mer innan man vågar t ex hoppa, men det funkar nu iallafall. Men som sagt, måste krattas innan jag vågar ta ett ordentligt ridpass på den. Tråkig syssla men jag har mest troligt ridlektion på lördag så jag måste oavsett.
 
Idag tror jag dock att det faktiskt får bli vila för vi var ute 1½ timme igår och det var inte mycket tid han bara fick gå och laja, plus två duktiga pass fre-lör så han förtjänar det. Och sen fick jag faktiskt ridsår igår, haha. Har ju inte heller ridit ordentligt senaste veckorna pga sjuk så jag är också lite mör. Imorgon rider hans andra medryttare, vi får se vad vi hittar på på onsdag. Beror lite på när jag ids kratta också, kanske att vi kan jobba lite på Smedbyängen nu när den är slagen.
 
Provade dressyrsadeln igår igen och C höll med om att den satt lite konstigt. Hon tyckte den kändes trång på honom, jag är så dålig på sånt men det är nåt som inte känns riktigt rätt med den när jag sitter på så jag har gett upp den officiellt. Men jag trivs bra med allrounden. Blir nog aldrig något mer än nyttighetsdressyr hemma för oss ändå så det är helt OK :)
 
Var för övrigt en helt underbart härlig tur igår, både jag & C red i linnen och förutom när vi red i skog & sly två gånger var vi förskonade från flygfän. Skönt! Gäller att njuta av dessa dagar, tänk att det snart är höst! Buhu.
 
Vinterluddig! Haha ser inte alls ut som samma häst som jag rider nu.
Gulleponnyn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0