Planer för kvällen

Om dag 1 var rätt oplanerad och fick gå som den gick, så är jag betydligt mer fokuserad idag. Idag borde allt fix gå betydligt snabbare så det borde ge mer mertid med Honey både från mark och på.

Ridmässigt hoppas jag fortfarande på sällskap ut idag, inte minst för att jag själv är superstel i vänster sida pga bowling med jobbet i tisdags, men har även en backup-plan för banan om det inte skulle bli så. Framför allt handlar det om att vara lite oberäknelig för honom och få honom lite ur balans (inte bokstavligen) så han blir lite mer uppmärksam istället för ignorerande. Byta grej hela tiden, aldrig fastna. Det behöver inte vara snyggt eller ens helt rätt, bara han rubbas lite och tvingas fundera på vad jag ska göra härnäst. Har med min Allt Om Dressyr-bibel som inspirationsläsning på väg in till jobbet, ska dyka in i den nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0