Nostalgitripp

 
Filosoferandes på Lucas rygg sommaren 2008.
 
 
 
Världens finaste gammelgubbe. <3
 
 
Jag cyklade en kvart till Lucas olika stall från Märsta station, oavsett årstid, och det var trist stämning i nästan alla stall. Men han var världens finaste och Fredrika en av de bästa hästägarna jag haft. No nonsense, bra kommunikation, inget tjafs eller otydligheter.
 
Roligaste "tillsägningen" jag fick av henne var efter att jag och grannflickan som ägde den sura palominoponnyn fick jaga hästarna i hagen en halvtimme en gång, och jag hade svurit och gormat på Lucas. Fredrika kunde knappt hålla sig för skratt när hon senare bad mig att inte hota Lucas att bli hamburgare så granntjejen hörde. Hon var väl typ 12 och hade blivit helt FÖRFÄRAD av mitt "hot".. :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0