Den bästa lukten

Jag tyckte inte jag hade så mycket grejer kvar i stallet men ändå blev det en hel Lagerhauspåse (size liten IKEA-kasse) full i lördags. Tänk att kläder kan ta så mycket plats! Samma påse som jag f ö släpar med mig idag, fast nu är det mina vinterkängor, vinterjackan & hjälm i. De rymdes inte i ryggsäcken där jag har min tshirt, tunna långärmade, hoodie, långkalsonger, halsduk, mössa, ridbyxor & ridtäckbyxor. (Fattar knappt att jag fick ner allt DET!) Ja, så är det när man ska och provrida direkt efter jobbet. När jag kommer till jobbet måste jag lista ut hur jag ska täcka över kassen så det inte luktar häst. Det hade ju gärna fått göra det för mig men jag jobbar i öppet kontorslandskap så det är väl inte lika poppis hos alla ;)

Tycker ändå det är fascinerande hur mycket kläderna luktar när man tar de till en icke stallmiljö. Nån gång i somras hade jag också med mig kläderna till jobbet och bytte om där, var väldigt medveten om hur jag luktade på tunnelbana & pendeltåg, haha! Även hemma har jag mötts av lite hästlukt nu när jag tagit hem alla kläder från Runsa, fast hemma är det ju jag som bestämmer så där gör det inget.

Lite pirrig för ikväll men det går väl förhoppningsvis bra. Det sköna med hästar & provridning är att det är svårt att fejka, för mig iallafall. En häst är en häst är en häst, man bara kör.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0