Dag 1

Ligger i badet nu och smälter kvällen. Det gick väl.. sådär. Haha. Klantade TOTALT ihop fodret (förutom höet, även om mina hönätsknutar uppenbarligen behöver träning) och ridningen, tja.. Det gick väl som det gick. Vilket var typ något sämre än provridningen. Men alltså you know me, jag vill ju att allt ska vara perfekt så jag blir alltid lite småknäckt när jag inte kan vara det ;) Men desto mer kämpasugen också!

Sen kände jag också att jag måste ha en bättre plan för ridningen om vi ska rida på banan, idag red jag bara lite på måfå för att känna av. Övergångarna blev inget bra, han ignorerade min skänkel (som M sagt att han säkert skulle), som bäst var det väl mediokert.. Åh så heeeemskt! Haha. Jag vet, jag vet, ny häst, första gången själv, han testar.. Det gick väl aningen bättre när vi blev ensamma på banan (såklart) mot slutet, men inte dramatiskt. Fick till några hyfsade skänkelvikningar iallafall. Samtidigt känner jag att det inte är nån idé att börja jobba seriöst förrän vi hittat samma språk, och då menar jag inte att han testar, utan att jag vet var knapparna finns. Skulle behöva rida ut lite nu i början och bara behöva känna av lite, hyfsat kravlöst.

Håller tummarna att jag kan få sällskap av nån på torsdag som kan visa mig nån väg att rida! Normalt är det ju bara rida ut och hitta men är inte så pigg på det i mörker. Kvällsade hästarna eftersom jag blev sist pga tog mig eeeevigheter att fixa foder/mocka (alltså hej nybörjare, känner mig lite fåraktig fortfarande.. Men kommer aldrig någonsin blanda ihop Lusern & pellets igen. Learning by doing, som gamla BP sa!). Tror jag fick till allt rätt där iaf.. :) Håhå. Nya tag på torsdag! Längtar redan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0