+ - 0

Just nu är jag lite småsjuk och grinig och känner bara: Blä. Orkar inte. Orkar inte leta på fyrahundra olika sidor efter hästar, maila och inte få svar, sånt här tjafs.. orkar inte! Får nöja mig med Honey en dag i veckan så länge hon är kvar, och måste skruva ner förväntningarna och planerna då. Bara ha kul och mysa med henne. Och sen får vi se vad läget är när/om det tar slut. Med lite tur så kanske J hittar nån som vill ha kvar henne på gården. Fast tur är ju inte precis nåt jag haft på senaste känns det som..
 
Hittade för övrigt två olika bloggar som också nyligen skrivit om lite samma sak som jag, dvs har man hästen som bästishäst hela livet ut, eller har man hästen för att man vill komma nånstans? Frida vill nå högre klasser, medan Karin tänker anorlunda. Finns även lite "intressanta" kommentarer under varje inlägg.
 
Nej, nu ska jag kolla Hästnet efter kallblod jag inte kan köpa. Tjing!


Kommentarer
Linda

För att ge ett hästägar perspektiv på saken så finns det så otroligt många medryttare som strular. Det är många som hör av sig och verkar jätteintresserade för att sedan skita i det, bokar tid för provridning för att inte dyka upp, bokar om bokar om bokar om, börja sköta och sedan sluta för att det är för långt trots att man påpekat det 100 gånger redan från början osv osv osv.
Nu VET ju jag att DU inte är en sån och att du är otroligt hängiven och ansvarsfull men den största delen är verkligen inte det.
Säjer inte heller att det är okej att inte höra av sig åter till dig men det kan ju vara så att dom tyvärr tror att du också är en strulare och sitter och suckar på sin sida...
Missförstånd.
Annars så är det deras förlust.

Hoppas att du hittar dig din pärla tilslut iaf.

Svar: Jo jag vet, finns ju alltid två sidor av myntet och läser man medryttar/fodervärdstrådar på Buke fattar man ju inte att nån vågar låna ut sin häst ÖHT.. Finns väl rötägg i båda led antar jag.
Tack :)
Borrowed Hearts

2013-01-14 @ 17:03:15
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0