Pysselmåndag

Bidde ingen ridning alls igår. Var så förbannat frusen. Hade jag dåligt samvete innan så försvann det när Cytras medryttare kom tillbaka efter en kort tur ute och rapporterade "kallt & hårt & halt". 

Hon är fortsatt knölig på ryggen. Masserar och klurar. Men jag undrar om det är mest för att hon spänner sig. Det är hopplöst ojämnt i hagen och dessutom hade hon fått på sig täcket på yttersta knäppningen (när hon ska ha på innersta) och bensnörena inte i kors när de ska vara det, så när jag hämtade henne hade hon täcket på sned och fastnade med bensnörena i knäna. Undra på att man går och spänner sig då och får muskelknutar.

Ja det är ju bara min teori såklart och jag är absolut ingen expert men som tidigare nämnts har hon ju inte exakt gått hårt senaste tiden så det skulle vara märkligt om det var ridorsakat. Idag är och ska det vara varmare så ikväll borde vi ta oss ut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0