Otränad häst = otränad ryttare

Har träningsvärk idag! Man glömmer ju att ens egna muskler också förfaller något när man inte kan rida ordentligt.. Nu fick jag henne inte riktigt så genomriden som jag önskade igår (mer om det senare som sagt) men lite galopp blev det och det känns! Aj aj :)
 
Det är mycket skutt & spring i benen på fröken just nu (hon blir alltid lite knäpp när hon får stå/gå lugnt) men även om det kändes OK längs Göranstorp när vi red där igår vet jag inte riktigt om jag kommer våga låta henne galoppera idag. Det skulle nog funka att galoppera i lugnt tempo med en normal häst men fröken rodeo kommer bralla dels för att hon får galoppera (wiiii!) och sen dels för att jag skulle hålla henne tillbaka och hon blev sur. Skrev jag denna blogg Mullehästen style skulle det se ut såhär:
 
Ann: OK vi galopperar lite. Sakta. Det är ha..
Honey: GALOPP VARE JA, ÄNTLIGEN! Wiiiihoooo bockelibock NU KÖR VI! :D
Ann: Jag sa sakta.
Honey: AMEN VADF.. Skit ner dig!
 
Honey är lite mer.. eh, temperamentsfull än Mullehästen.. ;)
Fjant-PMS-filifjonk. <3
Ja nä så vi får se vad vi gör ikväll. Om hon inte är helt för nattmössan nere kanske vi iallafall kan få till lite övergångar.


Kommentarer
Linda

Hi hi, jag hittade Mullehästen igår faktiskt så nu sitter jag och läser som en tok.
Fnöh fnöh fnöh! Ha ha.

Skutt och spring ja, vintertok. Puh.

Svar: Fnork! ;)
Borrowed Hearts

2013-12-10 @ 02:33:40
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0