Nyårsafton

Var ut en sväng till stallet igår, det var skönt. Först var jag lite velig men sen sa jag "nu fan åker du" till mig själv och så pysslade jag på i lugn & ro. När jag var klar med allt så gick jag ner i hagen med lite godis i fickan och gosade med Honey som var på mycket fint humör (även när godiset var slut). Vi lekte lite följa john och myste lite. Hon hade fått ett nytt fint täcke med halvhals, det blir nog kanon att det värmer över hela manken också. Helhals tycker jag oftast är överdrivet men halv kan ha fina finesser för känsliga hästar. Walentino & Sudden kom och ville också ha godis men Honey vaktade mig från dom, haha. Nu var det väl mest maten hon vaktade men det var ändå jättegulligt. <3 Fina tjejen. Ryggen har vart bra nu och hon har ridits så jag hoppas jag mår bättre mot helgen så jag också får rida lite.
 
 
 
Söta tjejen!
 
 
Pussar för godis. :)
 
Har sjukförklarat mig hela denna vecka. Det blir bättre & bättre för var dag som går men jag hade trott att senaste helgen skulle göra mer än vad den gjort så det känns dumt att chansa. Börjar jag må bättre testar jag såklart tidigare men det är mycket mentalt hos mig också tror jag - jag blir väldigt stressad av "en dag i taget" och känner då att "oh shit jag måste bli frisk!" och det tror jag ger exakt motsatt effekt. Nu känner jag ett helt annat lugn då jag har flera dar på mig, planerad återdag till jobbet blir alltså 7/1. 
 
När jag blir såhär sjuk tänker jag ofta på "hur hade det här gått om jag hade egen?". Kanske har man en medryttare som kan ställa upp men kanske inte. Såna som jag växer inte på träd har jag fått berättat för mig ;) Många har en respektive som kan ställa upp men nån sån är jag ju inte heller begåvad med. I Runsa finns det ju dock alltid folk som kan hjälpa <3 och det är nog verkligen nyckeln; att stå i ett stall där folk ställer upp. Det eller stå på helinackordering men vem fan har råd med det i Stockholm.
 
Och idag är det nyårsafton ja. Jag poppar musik, men mest för att dränka dånen utanför som skrämmer katten. Jag firar inte nyår, det är så värdelöst hypat, ibland köper jag mig en flaska skumpa till badkaret men eftersom jag fortfarande är bläig har jag inte direkt sug. Haha. Ja. Tänker på för ett år sedan när jag stod i Luleå och vi skickade iväg såna Thailyktor och så önskade man sig nånting. Ni kan ju minnas min årsresumé över detta vilda, fantastiska & känslosamma år när jag säger att jag önskade mig "ett lugnt år". HAHAHA. Snacka om att jag fick raka motsatsen! 
 
Jag känner mig inte lika tom och arg och ledsen som jag gjorde då, eftersom allt är så bra nu. Well, rätt så iallafall. Har väl lite mål & planer men inga superfasta utan 2014 kommer nog bli ett sånt där "ta det som det kommer"-år. De åren kan antingen gå förbi obemärkta eller bli jättesköna. Det blir svårt att slå 2013 som var ett riktigt bra år, på gott och ont, men jag tror nog det blir helt okej. Gott Nytt År!


Kommentarer
Linda

Ja du, man släpar sig till stallet ändå. Vid magsjuka så spyr man bakom knuten å vid hög feber får man luta sig på en häst med jämna mellanrum. Och vill man motionera häst så bäddar man ner sig i rockarden.
Jag har faktiskt aldrig tyckt det är något stort problem. Jag är däremot rätt orolig för att bryta något, då skulle det bli problem.

2013-12-31 @ 22:32:56
URL: http://stjarnstralar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0