Mental träning

I fredags kändes hon alltså bättre i ryggen men jag ville inte hoppa upp i förtid så istället gick vi till ridbanan och jobbade lite från marken. Jag är inte alls bra på sånt egentligen, skulle gärna vilja gå nån kurs i kommuikation från marken men lyckades ändå få henne att flytta in bakbenen på en liten volt iallafall, och så körde vi lite jojo. Det är hon väldigt bra på, så det är roligt men kanske inte så mycket utmaning. Sen tog jag fram bron och DÅ blev det fnork i fröken. 
 
- Du kan ju gå över den själv om du tycker det är så jävla kul?!
 
 
Jag fick iallafall lyfta upp en hov i taget på bron så det var ju alltid nåt iallafall. ;) Ska vi vara med i Trab på Ridtravarrikset måste vi dock öva lite mer på läskiga föremål på marken.. Vi har även fått en ny fin grind till stallet som hon tycker är lite läskig så vi övade lite med att gå runt den och till slut gick det också bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0