Inställd snöstorm

Idag skulle det alltså vara snökaos i Stockholm, men den blev tydligen inställd. Prutt! Jag är generellt inte världens största snö-lover men nu är jag LESS på hård mark & möööörker.. Tur att Frida & jag bestämde oss för att tillsammans rida till Sättra och rida i ridhuset på söndag ändå! Ikväll får vi se vad vi hittar på, ingen direkt plan men enligt Yr ska det vara regn/snöblandat regn i Väsby och sen frysa på så det är nog lagom halt sådär tills jag kommer ut till stallet.. suck :( Vi får se vad läget är när jag kommer ut helt enkelt.
 
Men skönt med lite ordentlig aktivering på söndag! Så får vi se hur Honey & Cytra beter sig, haha ;) Ska bli jättekul att rida Honey i ridhus! Skönt att åka dit med Frida första gången också som "know the ropes", hon har både stått på Sättra & ridit lektion där. Jag har ju bara vart på Sättra en enda gång när jag red en provlektion för ett år sen.
 
Ska ha Honey nästa söndag också, för nästa lördag ska jag till Uppsala på medlemsträff med Ridtravarförbundet! Jättespännande, ska bli himla roligt. Det nånstans utanför Uppsala, men jag lyckades kirra skjuts med en i styrelsen så det blev av ändå!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0