2 broken girls



Det var hål i både häst & täcke när jag kom till stallet igår. Såret i pannan vara dock torrt och hon var inte varmt så det var ingen fara. Var i stallet på dan eftersom jag åkte hem från jobbet efter bara 2,5h. Borde ju fattat redan i söndags när jag hade huvudvärk att en förkylning låg och lurade men hur bra man än är på att notera hästar så skiter man ofta i sin egen kropps signaler.. Honey var dessutom varm på ena skenbenet (vä bak, hennes ständiga "skadeben") men bara lite så hade jag vart frisk hade jag nog ridit ändå. Nu kände jag att jag inte riktigt orkade men vi tog en promenad halva Varggropen istället och när vi var hemma igen var det mycket riktigt svalare. Hon hade nog bara sträckt sig om hon nu bråkat i hagen.
 
Jag mår lite bättre idag, fick hinka Lemsip (Brittisk version av Alvedon i pulverform, som man löser upp i varmvatten) fram till lunch men orkade ändå resten av dagen med. Bara trött nu, blev lite piggare när jag kom hem som man alltid blir, så jag håller på laga en gryta nu som lunch imorgon. Ska ta en macka och en tekopp sen i soffan med Buffy men det blir inte många avsnitt för jag vill verkligen lägga mig i tid idag så jag får vila ut den här skiten. Det var iallafall bra att jag gick hem igår.
 
Har nästan 100% bestämt mig för att vi ska rida i ridhuset på Sättre på söndag (ska ha henne på söndag denna helg). Det ska vara kallt i helgen så annars kommer vi bara kunna skritta. Sen kommer hon säkert bara apbrallig där pga överskottsenergi men ja vi får väl se hur det går. Kanske blir det bara spännande för henne att vara i ett ridhus, vet inte om hon ens vart det nån gång.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0