Vaaarmt..

Igår var en crazy dag. Flyttrensade hemma tills jag fick låna H's bil, sen passade jag på att åka iväg till mitt nya bostadsområde för det finns en Myrorna-container där så jag slängde ca 2 IKEA-kassar med kläder & sängkläder! Sen lyckades jag äntligen lista ut vilken balkong & dörr som var min, och så hem & äta och sen iväg och köpa flyttkartonger. Kvinnan jag mailat med hade betett sig lite psyko via mail men var normal när jag kom dit, fick alla 47 flyttlådor för 350 spänn så det var nice. Hade jag köpt lika många nya hade det gått på 1200!

Eftersom jag var halvvägs till stallet då åkte jag dit. Skrubbade ena tunnan & badkaret eftersom de var riktigt skunkiga, och sen tog jag in Robin & Honey. Efter kli & smörj & spray på båda konstaterade jag att nä, jag ORKAR inte rida. Då var det 28 grader varmt också så jag tycker det var rätt rättfärdigat. Puuuuh! SÅ tråkigt att vi inte har en badsjö tillgängligt.

Sen fick jag äntligen hem flyttkartongerna så nu är det väl bara att börja! Jag börjar dock med förrådet och rensar där först, så jag kan ställa kartonger där sen. När A kom och hämtade bilen på kvällen sa han att de kunde köra mitt flyttlass i deras hästtransport <3 Vad fina fina vänner man har! Det hjälper mig otroligt mycket då det skulle kostat dryga tusenlappen med flyttbil.



Kommentarer
Tuuli Elmgren

Fin blogg!

2013-08-05 @ 14:43:21
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

borrowedhearts

Mina äventyr med min medryttarhäst Honey Bird Twitter, samt allmänna funderingar & tankar om hästar, ridning & stall!

RSS 2.0